Middelteen

Zus Co zegt afgelopen donderdag, Peet ut is weer tiet om ju koffer te pakken.
Ik zorg dat hij voor de griep opt bed lijd

We vertrekken richting Paulina en melden ons op chirurgie.
Zeeuwsmeisje staat ons als eerste te woord en daarna komt dokter Boom,
echte namen mag en wil ik niet gebruiken
en ziet dat het niet goed is, morgen terug met koffer
dus na een foto en kweek naar huis
om anti-biotica bij de Vries

Volgende morgen komt een ander soort dokter Boom het kamertje binnen
en kijkt en zegt BENT U NUCHTER
wilde eerst noch een grapje maken, maar dacht toen Peet zeg dat je
NIET NUCHTER bent, wat ook de waarheid was
en zeg heeft u al OP DE FOTO GEKEKEN of dat het aan het bot zit
waar op de CHIRURG vraagt WAT DENK JE ZELF en loopt weg
mijn favoriete zuster die vorig jaar al door ons was gedecoreerd met een lintje
loopt met de boomchirurg mee en komt alleen terug
vraag aan haar en heeft hij gekeken,
tja zegt zij hij kan het niet goed zien, kijk dan krijg ik hoop
en verdwijnt de heggeschaar ineens weer uit mijn gedachten

Na nog wat gegeten te hebben met zuster Co ben ik alleen achter gebleven om te wachten
want ik kon pas veel later terecht op de afdeling, alles lag simpel weg vol.
Maar kon toch niet laten om 2 uur voor tijd met mijn koffers de afdeling op te lopen.
dacht wie niet waagt wie niet................ broeder v.d. Broek helemaal in de stress ziet schieten
U wordt pas om twee uur verwacht en klapt het schoolbord open en wijst
op die melding alsof het artikel 1 van de grondwet is.
Denk Peet niet verder plagen en heb alleen mijn 2 koffers achter gelaten
en zelf met dit keer nog stille trom vertrokken

's-Avonds belt mijn oud collega van de Mek en vraagt als ik morgen ochtend bij jou op bezoek kom, kan ik dan nog boodschappen voor je mee brengen
denk boodschappen.......maar toen schoot me te binnen dat mijn moeder altijd worstjes voor me mee bracht voor extra dus dacht vraag aan haar wil je een bierbommetje of iets dergelijks meebrengen
ze komt de volgende morgen met een grote boodschappentas de kamer op rennen en langzaam gaat er bij mij een klein lampje branden en dacht doe alvast de rolluiken naar beneden, ze had zeker 10 maar ik denk nog meer soorten worstje bij haar en legde ze allemaal op mijn kastje, ik zeg ik kies er 2 soorten van uit en de rest mag je voor je man meenemen, want anders moet ik een diepvrieskist laten komen....... de lieverd

De volgende morgen was ze weer hier met een bos bloemen en mijn favoriete tweeling


ik ben zo trots op haar mooie gezinnetje en dat zij mij in haar geluk laat meedelen


Er zijn veel overeenkomsten met bijna vorig jaar, lig weer naast een man, helaas 2 keer zo oud, de lintjes-, nachtmerry-, niet verzamelen-, zuster en heel veel andere zusters die hier gelukkig nog werken, het gonsde gewoon op de afdeling dat ik er was en heb opnieuw gewaarschuwd dat ik ook dit keer niet voor doofheid kwam Ook zag ik toen ik uit de lift stapte zuster Britta en zei dit blijkbaar hard op zodat zij vroeg aan mij wat zegt U ik later maar aan haar uitgelegd hoe ik bij deze opmerking kwam ziekenhuisromannetjes van vroeger en gezegd dat ik er niets kwaad mee bedoel. Een van haar mede dienstmeisjes die avond vroeg aan mij toen ik haar vertelde en een klein stukje had laten lezen om dit jaar weer een blog te schrijven over de gebeurtenissen rond om hun afdeling, ik zeg NEE ik schrijf geen blogs meer.......... Ook de oud-collega van de Mek. werkte nog steeds op de etenskar zeg moet halve porties want de vorige keer was ik 5 kilo aangekomen en dit keer kant ik dat niet gebruiken

Later kwam de chirurg op de afdeling die me de vorige keer ook had geopereerd
en zeg direct tegen hem als er dit keer wat te opereren valt dan moet U het doen
waarop hij antwoord heb ik U al meer geopereerd
ik heb het maar een beetje in het midden gelaten want het ging mij natuurlijk.............
om het uitzicht tijdens een eventuele aanstaande operatie.......
 Net voor dat ik het ziekenhuis in raakte had ik bij dokters van morgen en stuk gezien over bacteriofaag die de genezing van dit soort wonden zouden actieveren maar zowel de chirurg als de dienstdoende zaalzuster begrepen niet waar ik het over had dus.....
geregeld dat ik met de chirurg in Georgie zou gaan kijken om hem te laten zien wat ik nou precies..........

Het wordt bed tijd en we liggen al vrij snel vrij rustig tot dat ik hoor
zoeeeeeem zoeeeeeem weer zoeeeeeeeeeeeeeem
denk zal eens even gluren ook al heb ik mijn bril al niet meer op
bij mijn stokoude overbuurvrouw die net was gearriveerd
Al heel snel zag ik dat ze haar bed aan het goed zetten was met de  knopjes
want ze hing als een kauw aan de K2 sorry maar ik kon haar niet meer helpen........

Mijn buurmans verstopping van de darmen had ik al heel gauw opgelost
toen hij zei dat hij thuis 2 parasolletjes had ingenomen trouwens dat van mijn
stokoude overbuurvrouw kan ik niet oplossen want zij had een erectie i.p.v. injectie
gekregen zei ze

Mijn maatje komt elke dag op bezoek en zeg tegen hem ga dan in mijn huis wonen dat is dichterbij trouwens op Zondagavond kan hij gewoonweg niet meer thuis komen
en er ligt nog wel een stuk stokbrood voor je achter in de vriezer want dat lust je graag
Helaas moest ik de volgende dag horen dat hij het gevonden had
maar dat alleen het eerste stuk van het woord nog klopte...........zo oud was het.

De lieve man naast me was dit keer de slager van Oostvoorne mooie verhalen over vroeger,
over van Pelt en de gevechten tussen de heethoofdige uitbeners, wat echt wel eens gevaarlijk was.
Alleen toen de weegstoel kwam dacht hij dat hij een klysma kreeg, pleurt U mij maar in de kliko.





Reacties

Populaire posts van deze blog

Breipatronen Visserstruien

Teek / Lyme (Voor de derde keer voor mijn kleren?)

Up-Side-Down Hyves Blog Stellendam