Breipatronen Visserstruien

Paar jaar geleden kwam ik in Goedereede tijdens de Kunstdagen een Lady tegen waarmee ik een gesprek had over Visserstruien, het linkje ziet U hieronder, met excuus voor de beeld kwaliteit, in dat gesprek bleef de vraag hangen over hoe de Stellendamse visserstrui er uit heeft gezien. Gisteren is deze vraag eindelijk beantwoord door Annie van den Nieuwendijk-van Es, die voor mij het boekje te pakken had gekregen over de visserstruien van Nederland, waar inderdaad ook de Stellendamse visserstrui in stond!

Ik weet niet of dat er nog veel dames instaat zijn om deze patronen te fabriceren, maar hoe leuk zou het zijn voor de tegenwoordige vloot om weer een trui te hebben met het patroon van dorp van herkomst?! 
Moet helaas bekennen dat 1 recht 1 averecht bij mij misschien ook nog wel uit de breipennen komt, maar daar zal het toch zeker bij blijven. Ik hoop dat ik toch andere mensen nog plezier kan doen met deze oude patronen uit heel vissend Nederland.









































































Reacties

Populaire posts van deze blog

Teek / Lyme (Voor de derde keer voor mijn kleren?)

Up-Side-Down Hyves Blog Stellendam