De Stellevrouwen 60-jaar jong.



Openbare vrouwenvereniging 


"De Stellevrouwen" Stellendam, 
sinds 9 september 1953. 

Wij zijn een vereniging 
voor vrouwen van alle leeftijden 
en alle gezindten. 

De leden komen ongeveer 
2x per maand bij elkaar, 
iedere keer met een andere activiteit. 
Dat kan zijn: een gastspreker, een reisje, een gezamenlijke maaltijd etc. 

Tijdstip: 
Meestal dinsdag of donderdag 

Plaats: 
Het Haegse Huus te Stellendam 
Kosten: 

€32,50 contributie per jaar 

Mw. Rensink, 
601526 



Op donderdag 9 september 2013 bestonden de Stellevrouwen 
60 jaar, ik heb het geluk dat ik al sinds 1989 
lid ben van deze vrouwenvereniging. 

Mijn oma van Seters was toen al jaren lid, 
zoals ook mijn moeder. 
Mijn tante Corrie en nicht Ella volgden al gauw 
zoals ook zus Cobi en haar vriendin Petra. 
Lydia mijn vriendin vanaf de Molenwiek dus als sinds 1979 
is ook kort na mij lid geworden zoals ook haar moeder Ina. 

U ziet dat de Stellevrouwen kort na de ramp van 1 februari 1953 
is opgericht als Nederlandse Vereniging van Huisvrouwen, 
en nog steeds bestaansrecht heeft maar nu als Stellevrouwen.

Het leukste voor mij zijn natuurlijk de talloze reisjes binnen Nederland en het samen eten met de dames. 
Maar ook de bezoeken aan fabrieken zoals onze afvalverwerking A.V.R. en voorlichtingsavonden zijn zeer interessant. 

Soms komt er een gast met zijn dia-apparaat of beamer langs 
en verteld over grote reizen on Planet-Earth 
of over talloze andere onderwerpen

Soms komt het Bingo-apparaat op tafel wat de vereniging cadeau heeft gehad van de leden toen ze 50-jaar bestonden 
en spelen we fanatiek om leuke prijzen. 

Soms komt er iemand voor ons koken 
en is het dan ook altijd erg druk. 

We houden de jaarvergadering met poters, 
samen met de bejaarden van Stellendam vieren we kerst, 
we bowlen in de Staver, 
we fietsen mee met de Rabobank actie, 
we hebben een kraam op de kerstmarkt en de zomermarkt.

We zijn geïnteresseerd in elkaars lief en leed, via het maandbericht, 
lezen de verslagen met plezier over onze ontmoetingen 
en zijn nog meer nieuwsgierig naar de nieuwe agenda. 

Dankbaar zijn we voor onze sponsors 
en opkomst van zeer trouwe leden.

Gebruiken kunnen we natuurlijk altijd nieuwe jonge vrouwen 
die de toekomst van de vereniging kunnen waarborgen, 
maar ook andere dames zijn welkom. 

Mannen, nee, behalve de chauffeurs natuurlijk van 
o.a. Fa. Mijnders (mijn favoriet is Sjaak). 
Ook de man van een van onze leden die altijd "prive" chauffeur is, daar moet ik toch eerlijk in zijn, is een verrassende aanvulling van ons vrouwen.

Gasten, ja, vaak kunnen er bij onze bijeenkomsten gasten, zowel mannelijk als vrouwelijk aanwezig zijn en daar wordt dan ook goed gebruik van gemaakt!

Aanstaande donderdag vieren we ons 60-jarig bestaan, we worden vervoerd met het toeristentreintje de Goeree-Express naar de Paddestoel van Stellendam en de rest dat zullen we wel Sien!

LOVE PR



Reacties

Populaire posts van deze blog

Breipatronen Visserstruien

Teek / Lyme (Voor de derde keer voor mijn kleren?)

Up-Side-Down Hyves Blog Stellendam