Omloop Goeree Overflakkee 2013



Jan V D Nieuwendijk, Cees Boshoven, Martha Westhoeve, Cor Keijmel, Harm Westhoeve Marian van Oostenbruggedie Andre van den Nieuwendijk, dochter van mijn oude school maatje Sandra van Diemen en voor mij nog veel meer bekende lopers kwamen voorbij op Dirkslandse Sas rond 20.00 uur

Ik had mijn auto aan de verkeerde kant van het water, dus op Sas het bruggetje over gestoken en LOPEN samen met Jacky naar de buiten dijk waar toch al wat aardig volk gearriveerd was. Veel kijkers bleven op Sas zelf omdat ze dachten dat de lopers daar voorbij zouden komen, maar ik na enige discussie (ze geloofden me niet, zelfs de politie ging het navragen via de meldkamer.....) ben verder gelopen met Jacky en net op tijd arriveerden we op de dijk die aansluiting heeft met de Scheelhoek van Stellendam. Prachtige setting langs het Haringvliet, meanderend lint van lopers over de dijken van Goeree-Overflakkee. Dit jaar waren ze natuurlijk voor het eerst gestart in Middelharnis, dus ik dacht hoe krijg ik heel die groep lopers op de camera. Dan moet je dus vroeg in het traject gaan zitten en dat is hier dus ook gelukt! Elk jaar weer is het voor mij, ben al jaren betrokken als blarenprikster via het Rode Kruis meestal op de Slikken is het een soort van reünie. Natuurlijk waren de meeste lopers op dit punt nog super fit, maar mijn getrainde oog zag toch al.... en ze hadden last van het "snijgras" op de dijk ik denk door droogte. De schapen genoten net als ik enorm van de lopers leek wel een tribune! 

Leuke linkjes zoals mijn 2 filmpje werden en worden masaal gedeeld op Twitter en Facebook en via de regionale Pers

RGL Actueel

Loper Marian van Oostenbrugge


Je bent gequote in de Liveblog "Omloop Goeree-Overflakkee"


En natuurlijk nu mijn linkjes van mijn ervaringen op Dirkslandse Sas

Omloop 2013 Deel 1

Omloop 2013 Deel 2

Dirkslandse Sas

Tot nu toe 10.00 uur hebben ze geluk met het weer, het is droog, niet te warm maar wel wordt de wind wat sterker.

Vanaf hier wens ik elke loper nog veel succes, ze zijn de Slikken van Flakkee wel voor bij nu en Tip van Peet: Kop op de Plaetu oh nee Kop op Menheerse want als het tussen de oren goed zit, dan zit de Omloop goed is mijn ervaring door de jaren heen!

LOVE PR


10.29

De eerste lopers zijn binnengekomen om 10:16 en 10:23. Gerard Wildeman was dit jaar de eerste deelnemer die dus om 10:16 de eindstreep in Middelharnis gepasseerd had. Verder zijn ook Jack Bertrums en Jenny Bergs (als eerste vrouwelijke deelnemer) om 10:23 de eindstreep gepasseerd.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Breipatronen Visserstruien

Teek / Lyme (Voor de derde keer voor mijn kleren?)

Up-Side-Down Hyves Blog Stellendam