Barcelona


Vorig jaar met Dini Voorbach-Hakkenbrak genoten van Barcelona

Wij zaten in Hotel Arc La Rambla aan de Ramblas


Barcelona is de op een na grootste stad van Spanje. Het is de hoofdstad van de autonome regio (Comunitat Autònoma) Catalonië en van deprovincie Barcelona. De stad heeft 1.615.448 (2011) inwoners en een oppervlakte van 101,4 km².[1] In de metropool Barcelona, (de stad en haarvoorsteden) wonen 4.856.579 (2007) mensen. In Spanje telt alleen de hoofdstad Madrid meer inwoners.
Barcelona ligt aan de Middellandse Zee, aan de Costa del Maresme, met in het noorden de Costa Brava en in het zuiden de Costa del Garraf, en heeft een belangrijke haven. De stad ligt op 160 kilometer van de Pyreneeën. Barcelona organiseerde diverse evenementen zoals deWereldtentoonstellingen van 1888 en 1929, de Olympische Zomerspelen van 1992 en het Fórum (Universeel Cultureel Evenement) in 2004.
De inwoners noemen de stad wel "Barna", niet te verwarren met "Barça" dat verwijst naar de voetbalclub FC Barcelona. De courante afkorting voor de stad is BCN.

Hier onder ziet U een selectie filmpjes (met link) van onze belevenissen in Barcelona









































Ik wil nog graag toevoegen dat je in deze zeer schone stad, naar het strand kan, van cultuur kunt genieten, voortreffelijke City Tours hebt,  uitstekende hotels, acceptabele prijzen, zeer vriendelijke bevolking, kunst van 's-werelds grootste kunt zien (Picaso, Gaudi, etc.), zeer bijzondere architectuur vindt 
en natuurlijk lekker weer en goed eten.

Mijn zussen Cobi en Marina zijn ook al geweest!

En vandaag wer ik geinspireerd door een van mijn Facebooky's waarvan het kind voor het eerst op vakantie ging (kado voor haar slagen) en mama zich erg zorgen maakte, niet naar Barcelona maar Lloret de Mar waar ik jaren geleden ook geweest ben met mijn vriendin Ria van Oudenaarden, die helaas al overleden is.

Tip van Peet in Llorett: 
Moef Gaga 
Toen der tijd was er een geweldige Laser Show en Buutengeweune Musiek, 
mar de Cola, smal glaesie was toen al 6 gulden.....

U ziet dit is niet nodig, maar ik begrijp haar wel, 
want mama Maria is ook altijd verschrikkelijk zenuwachtig 
als een van haar kinderen Roonie on the Road is.

LOVE PR




Reacties

Populaire posts van deze blog

Breipatronen Visserstruien

Teek / Lyme (Voor de derde keer voor mijn kleren?)

Up-Side-Down Hyves Blog Stellendam