Huishoudschool de Molenwiek Sommelsdijk


 Link Filmpje





Wat is er over van Huishoudschool de Molenwiek?



Voor mij in ieder geval een vriendschap van nu al 27 jaar met Lydia (Kalle) van der Blom. Een Hyve relatie met: Ella Kievit, Marja van der Sluis, Lenie van der Sloot, Els Born, Corrie van Gool, Anja van Gool, Linda Hoogstraate, Annet Snauw Kooistra, Ellen Troost, Carla Witte (zie ik ook bij mijn zus op verjaardagen) Conny Ploos-van Amstel, Carla van Splunder Grootenboer, Jacqueline Munters van der Werf, Jenny Dorsman Vervloed en de man van Janie de Jong en natuurlijk Pieter Bosker en Gerard Kruizinga. Het af en toe verrast worden door op straat een (hogere/lagere) klasgenoot tegen te komen: Petra Troost, Marja en Janie de Jong (op verjaardagen) Henny Vroegindewey, Sandra van Diemen, Netty van Sliedrecht etc. Af en toe op mijn werk leraressen en ook klasgenoten opnieuw kunnen aanraken! Meneer en mevrouw Huber zie ik bijna elke dag wel een boodschapje doen. De boeken, liggen allemaal nog op de vliering om dat ik er geen afstand van kan doen (heb ik met alles hoor). Kleine pasfotootjes die we aan elkaar uitdeelden. Klassefoto's. De wetenschap dat Petra Troost en ik de eerste leerlingen waren van de openbare school op Stellendam (bij mijn weten) die naar Sommelsdijk gingen, want wij "hoorden" eigenlijk naar Ouddorp te gaan, Koos Koole (hoofdmeester) was er in iedergeval nog nooit geweest en had in eerste instantie ook geen informatie! Schiet me nog wat te binnen, loop met de Stellevrouwen een bedrijf binnen, van wie hangen daar schilderijen: Joep Luijcks. En een herinnering aan een leuke tijd. Laat het schoolgebouw weg zijn en het roken gebleven. Er is zo eigenlijk best nog wat over van Huishoudschool De Molenwiek!

Deel 2


Vanmorgen werd ik wakker, ik denk mijn doos! Mijn oude doos met spulletjes die ik gemaakt heb tijdens de naaldvak les van juffrouw Tuinstra! Natuurlijk zijn het persoonlijke dingen, maar ik ga er toch vanuit dat er ook wel herkenning in zal zitten voor de meiden, zeker die bij mij in de klas gezeten hebben, tussen de gemaakt spulletjes. Ook mijn typmachine die pa en ma gekocht hebben voor de typlessen heb ik meegekregen toen ik op mijn zelf ben gaan wonen. Tussen de spullen mis ik nog een rok die ik ooit voor mijn moeder gemaakt heb. (Zal eens vragen aan ma of dat die nog bestaat). Deel 3 over de Molenwiek komt zeker ook, want ik bedenk me nu dat al mijn schoolboeken (of zit daar echt niemand op te wachten ) op de vliering liggen.


Reactie's op de Molenwiek Hyves:

Ina (234)
vandaag, 17:13
ooo waarachtig dat slabbetje- .... ik heb hier nog steeds het kookboek van de hh school in mn keuken staan---en de jeugd heeft het woordenboek in gebruik.

P.s ik kreeg vorige week het tafelkleed terug wat ik in die periode gemaakt hebt voor thuis --geborduurd en wel---HET LIGT DUS NU BIJ MIJ OP TAFEL----blauw/wit ruitje nu helemaal hip

Jenny (93)
vandaag, 14:44
heey er zitten toch wel dingen bij die ik ook gemaakt heb alleen denk ik dat ik er niets meer van heb, maar het is wel leuk er weer wat van terug te zien.

Sari (130)
vandaag, 13:51
Die wandlap weet ik nog wel en die pyamazak geloof ik dat dat was baby jurkje ook wel. Ik weet ook nog heel goed dat ik eens broek ingenomen had dat was toen in strakke broeken en die deed z'on zeer in mijn kruis maar moest hem toch dragen van mijn moeder had je hem maar niet in moeten nemen zei ze heb ik dus nooit meer gedaan zoiets wel leuk z'on blog komt weer van alles boven drijven grt Sari

peet (84)
vandaag, 13:14
ik ben nooit verder gekomen als die wandlap!!!!
herinner me nog dat er al klasgenoten waren die al wat voor hun eigen mochten gaan maken toen ik nog met die lap bezig was .
en dat ik op een keer thuiskwam met die schuine kussensloop, hebben we pas nog opgehaald hoe handig dat ik toen al was .

Sandra (78)
vandaag, 00:19
Hee ja , ik heb dat schortje, pannelap, etc ook nog, ja en jurkje,en ja meer van dat, waar ik geen afstand van kon doen, maar typemachine???Nou ik heb m,n typediploma gehaald, en toen ik het gehaald heb, ja deed ik voor m,n vader!!!Zei ik, nou m,n papiertje heb ik, men hier m,n typemachine, want je weet, ik heb er zo,n hekel aan, dus weg met dat ding, van m,n kamer!!

Ha ha, niet te weten, dat ik dus nu, jaaaaaren later, iedere dag op een pc zit te typen!!!
Ps,zou m,n vader helderziende geweest zijn????





Deel 3

Bin un zoendagmiddug mar us op de vliering gekrope. Ik dienk zal mun ouwe schoolboeken er mar us of krauwe. Ha ze eerste motte sortere op schole want ja ben nie meer zo steark dak al die boeken tegeliek naar beneje kan kriege. Wat een douze vol met herinneringen. Kan me oak nog herinnere dak un tiedje sexuele voorlichting ha gehad maar dat dat helemaal in ut honderd liep. Was geen houwe an voor de learares met al die hormoonen dus ik ben mar half voorgelicht. (Ben dur undertussen toch wel achter or!) Oak de lessen bie Huber (die zo groen wier als de Hulk) staan nog in mun geheugen gegrift! Dienk dat we allemaele dat kaemertje achter het kennis der natuur lokael wel uut kunne tekene. (Henny Vroegindewey mot ut wel kunne droame). Smulders, daer liepe we meer op de taefels als dat we dur an zatte! De tekenenlessen van Joep Luijcks aok niet te vergeten, Ella Kievit had ooeit nog uns een tekening gemaakt (bovenkant helemaal rood en de underkant helemale zwart) en daer zag die du ondergang van de weareld in, een 10! Kookweeke eens in du zuivel tied, de soep/sjoukelademechine en de altied vervelende tussenuren dat wielle nie naar hus konde om dat we te vaere weg wuunde! Na hier under de foto's van mien restanten! Aje ut nie kan anziee om dat je dur een trauma an heit overgehouwe, wie weet ist wel goed voor de verweareking! 


Reactie's op de Molewiek Hyves: 

Sandra (79) 
vandaag, 15:21 
Ha ha, dat je dat nog allemaal hebt!!! 
In wat voor huis woon jij joh! ha ha 
Maar herken het wel gelijk allemaal ha ha, 
maar nee dat heb ik niet meer, doet me verder ook niets, nee van iedere school heb ik wel dingen hoor! Ja ik heb dus die mooie ahum gemaakte dingen! 
Ja!!!!en al die herinneringen!!Ja was best leuke tijd! Maar ja we zijn een poosje verder, en ja herinneringen zijn mooi, om naar terug te kijken, maar zou het toch niet meer over willen doen, want het was leuk, en houden maar zo toch?

Ik mis de gezelligheid van Hyves maar deze verhaaltjes komen van Schoolbank

LOVE PR

N.b. kiek noe us meidun

Reacties

Populaire posts van deze blog

Breipatronen Visserstruien

Teek / Lyme (Voor de derde keer voor mijn kleren?)

Up-Side-Down Hyves Blog Stellendam