Omloop Goeree-Overflakkee






Jaren, jaren, jaren ben ik als Rode Kruiser betrokken geweest bij de Omloop van Goeree-Overflakkee.
Maar eerst starten met voor plakken bij Petra Spuij en Adrie Lokkers huis en vele andere lopers, hapje eten gezamenlijk en dan op naar de start in Ooltgensplaat. Peet en Peet gingen dan door naar Menheerssuse Hoad en gaven daar al de nodige verzorging zoals lampje schone sokken of iets anders. Hup door naar de Vismijn van Stellendam waar de lopers aan de pasta gingen
 (is dit jaar te vroeg in het traject geloof ik dus eten ze ook niet meer bij ons.....) 

Ok Spuij ging verder en ontmoette mij dan als Rode Kruiser (of zelfs een keer als loopster samen met Marleen Sager 
en allebei uitgelopen!) bij Paal 10 en soms ook het Oude Haventje of Bezoekerscentrum en dan mijn favorite post Uitgang Slikken, 
waar ooit een van de lopers tegen mij zei Mevrouw ik ben maar IN DE GREVELINGEN GAAN LOPEN want daar was het droger.
Veel emotie's, flauwvallers, uitstapper maar ook mensen weer op kunnen krikken met mun bakkie soep (zouten) want daar draaide het meestal om op dit punt in de Omloop waar je natuurlijk ook uit het normale dag en nacht ritme bent want de omloop is immers 110 kilometer lang en op de Slikken bij je net voor zons opkomst en duurt voor sommigen bijna 24 uur en voor anderen ............. 
einde verhaal je moet op tijd binnen zijn.

Vele, vele bekenden liepen er in de begin jaren mee zoals Rinus van Dam Gerard Lokker Adrie Lokker ex bedrijfsleider Plus  
Aad Ju en sommigen werden gewoon bekenden van me door de jaren heen.

Na de beslissing vanhet Rode Kruis om niet meer actief opzoek te gaan naar lopers in problemen, maar dat ze zich op de kar moesten melden, was voor mij het leuke er af heb het nog wel een jaartje aangekeken maar dat deed zo´n pijn en moet ook eerlijk zeggen dat ik me niet wegens gewetensbezwaar aan die regel kon houden )je gaat toch niet zitten kijken hoe iemand in elkaar zakt en oo de Slikken was dat schering en inslag als je niet van te voren ingreepen dan moet wachten tot dat hij of iemand anders zich komt melden met zijn vinger omhoog op de Rode Kruis kar......

Maar goed ik kan me hier nog ook al heb ik en andere collega´s daar over gecommuniceerd 
op allerlei manieren met het bestuur kwaad over maken. Zij leggen een deel bij de organisatie maar dan denk ik dan heb je
 het belang van ons goede werk - de lopers niet voldoende uit kunnen leggen

Van de andere kant door het afnemende aantal lopers en zeker bekenden want de meeste Flakkeeenaars hebben hem al tig keer gelopen en het constant verleggen van de route is de sfeer rond de Omloop van Goeree Overflakkee wegens commerciële belangen denk ik en velen met mij sterk verminderd.
Maar ik mis zoals ik het zelf altijd noemde de LEUKSTE DAG VAN HET JAAR nog steeds.
Links om of Rechts om het blijft NATUURLIJK een geweldige prestatieloop


Nog niet ingeschreven voor Wandeltocht De Omloop Goeree Overflakkee
Doe het dan nu, want tot 10 augustus 2013 profiteert u van een laag tafief!


Voor proefje van wat U allemaal kunt gaan beleven? 
En wat ik allemaal beleefde!

Filmpje is van Augustus 2010.....
http://www.zideo.nl/video/view/playzideo/6b3469526e567072/zideo/6c596d586d31383d


Tip van Peet: 
Voeten elke dag insmeren met kamfer spiritus, 
wordt je huid wat "harder" dus minder kans op blaar vorming en 
als je last van blaren hebt van tevoren door een Rode Kruiser in laten tapen...


LOVE PR


Reacties

Populaire posts van deze blog

Breipatronen Visserstruien

Teek / Lyme (Voor de derde keer voor mijn kleren?)

Up-Side-Down Hyves Blog Stellendam