Greetings from... Grusse aus... Stellendam



My Greeting/Mein Grusse
Video




Molen Korenlust
Stellendam

Korenlust is een korenmolen gelegen aan de Molenkade in Stellendam. De molen is in 1856 gebouwd als vervanging van een eerdere molen die in 1838 door een orkaan van zijn fundamenten was geschoven. De molen was tot 1961 in bedrijf. In dat jaar kocht de toenmalige gemeente Stellendam de molen Korenlust. De gemeente heeft in 1964/65 de molen laten restaureren. Sinds 1988 is Korenlust eigendom van de Molenstichting Goeree-Overflakkee. De molen is op zaterdagen en op afspraak te bezichtigen (niet op zondag).


We beginnen met de Link (1) naar het mooie emotionele verhaal van Dhr. P.C. Korevaart die jaren onder de Molen van Stellendam heeft gewoond  hard heeft gewerkt aan zijn mooie huisje en veel geluk heeft gekend onder andere met de moeder van mijn klasgenootje van de Lagere School Pieter de Gooijer.

Link (2) is een link naar de memorie's van de Molenaar die samen met een bezoeker begint te vertellen aan de hand van oude foto's van Stellendam over de molen van de Molenstichtring Goeree-Overflakkee.


Dan wandelen we even door naar de Nieuwbouw aan de Molenkade op het oude terrein van v.v. Stellendam. 
Link (3)

En dan het mooiste stukje van mijn bezoek aan Molen Korenluist, een uitzicht vanaf de Molen in 360 graden, waarvan U kunt genieten in Link (4)







Stelendam/Stellendam

Dan wil ik even nog wat kwijt. 
Ik krijg vandaag van de Gemeente Goeree-Overflakkee via een persoonlijke brief een hulp vraag bij het veiliger en leefbaar houden van mijn buurt, 
want als baasje wandelt U vaak door Uw buurt en kent U de wijk als geen ander.
Jacky, Jacky nu hoorde ik gisteren dat je de krant op Hellevoetsluis had gehaald met het vinden van de (gestolen) scooter. Nu moet je hier op Stellendam ook aan de bak....
we zullen wel een neusje in het zeil houden...maar niet TE veel in andermans zaken steken.



Filmpje Jacky vindt (gestolen) Scooter



LOVE PR


Reacties

Populaire posts van deze blog

Breipatronen Visserstruien

Teek / Lyme (Voor de derde keer voor mijn kleren?)

Up-Side-Down Hyves Blog Stellendam