Zondag RUST in Stellendam





Op deze foto's ziet U Felix en Jacky Roon, niet bij mij in de tuin maar op de kruising tussen het huis van mijn ouders en mijn huis in. Het is zondag in de S.G.P. gemeente Goeree-Overflakkee en dat houdt in dat iedereen zich min of meer aan de zondags rust houdt. Zoals U straks in de beelden kunt zien wonen wij naast het winkelcentrum van Stellendam,maar wij hebben geen koop zondagen. Natuurlijk is de christelijke school niet open, wel 's-morgens de zondagsschool van de kerk. Ook het plaatselijke zwembad is niet open, maar wel 't Wapen van Stellendam.

Toch is deze rust in Stellendam bedrieglijk, want kreeg op de Twitter vanmiddag het volgende bericht binnen:

In Stellendam heeft de politie in de nacht van zaterdag op zondag een automobilist aangehouden omdat hij zichtbaar onder invloed van verdovende middelen was. Na onderzoek van de auto bleek dat hij een kapmes en een stroomstootwapen bij zich had. De verboden wapens van de automobilist in Stellendam zijn in beslag genomen.

Drugs wordt er in hoge mate gebruikt op het witte eiland en inteelt is ons niet vreemd, wat ook b.v. ziektes als Diabetisch (net als ik maar kom dan ook van 3 kanten uit de zelfde stamboom), ver boven het landelijk gemiddelde brengt. 

Leeftijdsgenoten van mij stemmen ook op de S.G.P., die trouwens vinden dat vrouwen geen stemrecht horen te hebben, voor de zondags rust, dat begrijp ik omdat ze 's-zondags hun roes uit moet slapen van het klem zuipen van zaterdag op zondag in de kroeg, als ze heel thuis gekomen zijn en niet een ander nog met hun dronkige kop achter het stuur hebben meegenomen met hun uitglijders.

Maar goed, ik ga eerst mijn eigen wereld maar verbeteren, voor dat ik me helemaal leeg kots over dit onderwerp. Ik zal rustig afsluiten want het is tenslotte zondag.


Geniet van de rust in het filmpje,
LOVE PR (Heiden)


http://www.zideo.nl/channel/roon/playzideo/6c344f586e563172

Reacties

Populaire posts van deze blog

Breipatronen Visserstruien

Teek / Lyme (Voor de derde keer voor mijn kleren?)

Up-Side-Down Hyves Blog Stellendam