Jack Russel Terrier





Link Filmpje Jack Russel Terrier



Marco Roon 
Geboren 5 november 1996
Overleden 13 oktober 2012









Foto genomen net voor zijn overlijden, kom van boven met een arm vol wasgoed met bloed, beneden in de gang en ook in huis lag bloed, ik zeg het is tijd Marukie. 
Mijn spullen opgezocht en nadat ik vanaf dag 2 voor hem gezorgd had, bijna 16 jaar lang dus, 
er zelf een einde aangemaakt.........
Ik wist niet of dat ik dat zou kunnen, maar had het met mijn grote sm..l wel al altijd gezegd, 
maar toen de tijd daar was....en ik heb er nog steeds vrede mee. 
Daarna met Sandra, ma en pa begraven in de tuin bij poes Lady en Noortje 
onder de KATJESboom die ik er al speciaal voor gekocht had toen ik hier kwam wonen.

Maar toen kwam er een probleem. Ik kreeg hem niet dood verklaard.
Wilde natuurlijk de hondenbelasting stop zetten, maar moest een verklaring van een veearts hebben.
(Maatje Reza Irani kon zijn oren niet geloven, hij zegt dit is Holland.....)

Toen heb ik voorzichtig een briefje gestuurd naar de Gemeente/S.V.H.W. met een foto, zal U de details maar besparen...............probleem opgelost.

En toen 10 dagen later, zit boven wasgoed op te vouwen, hoor ik buurmeis Marleen dur hond blaffe, ik denk ik ben het zat zonder hond, kom niet meer veel buiten en vooral 's-avonds miste ik mijn rondje met mijn hondje heel erg voor het slapen gaan. Denk zal eens kijken in het dieren asiel van Spijkenisse. Daar zaten een Herder en twee andere hondjes die bij elkaar moesten blijven en ik wilde weer een Jack Russel Terrier. Ik dacht Peet doe eens gek....Markplaats....5 kilometer is ver genoeg om te rijden....en jawel hoor Melissant. Ik bel en zeg ik kom er aan. Helaas....een scheiding, lieve vrouw moest gaan werken. Ik zeg neem hem nu gelijk mee voor 24-uur POEFDAAIEN (Alysha toen ze op de kleuterschool kwam proefdraaien)

Ik zeg 
na al met hem gekroeld te hebben en hij niet van mijn schoot weg te slaan was, de lieve mevrouw zag dat het dit keer wel goed was, vorige bezoeker klikte niet...

Jacky ga je MEE
Hij loopt achter me aan stapt in de auto en mijn nieuwe liefdesavontuur begint want ik krijg vanaf de eerste seconde zoveel LIEFDE van dit beest dat is met geen pen te beschrijven. Ik zeg altijd tegen hem na voor mij verplicht massage geven van minimaal een half uur voor dat we gaan slapen, zo relaxend, 
Jacky zat op mij te wachten in Melissant.

Tijdens het poefdaaien eerst naar die mama en papa, mama Maria, hoorde ik later pas, had staan huilen in de keuken toen ik (was natuurlijk nog maar 10 dagen van Marco die zoals ze zelf altijd zegt, in haar Hart zat) lag te kroelen met hem bij hun op de vloer. Pa was gelijk al om, maar ik heb dan ook meer trekken van mijn vader, die zijn hond wegens vlooien plagen (was toen nog een andere tijd en oma Roon zat met de ellende als Max weer eens op marode was geweest of bij het voetballen was wezen kijken bij Keeper pa op het oude voetbalveld achter de Molenkade waar de Roontjes op 38 woonden) heeft moeten laten, 
ja ik zeg het maar zoals het was, verzuipen..

Op naar Reza die we buiten op Hellevoetsluis tegen kwamen, liefde op het eerste gezicht....
Wat een grote ogen heeft dat beest lijkt wel een Junk, ik zeg dan heb je die Cavia nagels nog niet gezien 
en het gewicht is ook een beetje te.

Ogen zijn ondertussen normaal, nagels heeft hij zelf in het begin geknipt en nu nooit geen problemen meer mee door het vele lopen...afvallen is wat moeilijker want hij lust alles en ik blijf consequent brokjes neer zetten (ook voor Felix) maar hij is natuurlijk wel al iets afgevallen.

Na het poefdaaien terug gegaan naar Melissant, kreeg van de lieve eigenaresse nog brokjes, borstel en nagelscharen mee, onder protest van het oude baasje trouwens die geld wilde zien, maar daar mot ju bie ROON niet mee ankommu, snel vertrokken met Jacky (dienkditgaetfout, trouwunsdathakaokletterlukgezeit, ikbinhiertegastzougraagsiejudatjejeproblemunoplostalsikdurniebiebin!) En maar niet achterom gekeken naar die twee kinderen, dienk steek mun handwulop en nietomdraaijePeet.


En we leven nog lang en gelukkiig hoop ik!
En nichtje Alysha, jij zei toen Jacky kwam, omdat je met Marco kon lezen en schrijven, 
Tant hij moet nog 1000 dingen leren.....we zijn goed op weg dank zij jouw Hulp!


Filmpje? Nou kijkt U zelf maar op http://roon.zideo.nl/index.php 
utborstturvan!




Reacties

Populaire posts van deze blog

Breipatronen Visserstruien

Teek / Lyme (Voor de derde keer voor mijn kleren?)

Up-Side-Down Hyves Blog Stellendam